100% БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА за всички поръчки

Телефон за поръчка

0897 748 954 (Без допълнителни импулси)

Храни за справяне с умората

07/05/2019
от Екип Булгарикус

Човешкото тяло има нужда от определени хранителни вещества за да се чувства енергизирано. Не става на въпрос за стимуланти, като кофеина например, а за вещества, които организма използва за производство на енергия на клетъчно ниво. Именно това ви дава продължител на енергия, а не моментно тонизиране.

Някои от тези нутриенти са:

- Витамини от В комплекс

- Карнитин

- CoQ10

- Креатин

- Желязо

- Магнезий

- Протеин

- Калий

Когато става на въпрос за справяне с умората, трябва да се обърне внимание и на въглехидратите и протеините. Въглехидратите – които идват от зърнени и сладки храни – ви дават бърза енергия, но скоро след това запасите свършват.

Протеинът и другите хранителни вещества изброени по-горе, от друга страна, са по-добри за издръжливостта – продължителна енергия. Така че най-доброто решение е да комбинирате въглехидратите с тези нутриенти. По този начин вие получавате светкавичен прилив на енергия, който продължава по-дълго, вместо да ви се доспи след като изгорите въглехидратите.

Спомняте ли си основните групи храни, които сте учили в училище? Нека разгледаме подробно всяка една от тях и да видим кои храни имат високо съдържание на витамини и минерали, които ви дават енергия. Така ще знаете кои са най-добрите опции, не само за сънливите следобеди, но и за поддържане енергията през целия ден.

Протеин: Животински

Месото, рибата, яйцата и млечните продукти са чудесни източници на протеин. Различните храни съдържат разнообразни комбинации от други хранителни вещества за производство на енергия. Всички храни в тази категория съдържат протеин. Ето някои от другите хранителни вещества, които можете да получите от месото:

- Телешко - CoQ10, желязо, карнитин, витамин В, магнезий, креатин

- Свинско: CoQ10, желязо, магнезий, калий

- Бяло месо: CoQ10, карнитин, витамин В, магнезий

Ето какво съдържат рибата и морската храна:

- Херинга: CoQ10, креатин

- Сьомга: магнезий, креатин

- Сардини: CoQ10

- Миди: витамин В

- Риба Тон: креатин

Други високоенергийни животински храни са:

- Яйца: CoQ10, витамин В

- Мляко и млечни продукти: витамин В, магнезий

Протеин: Растителен

Ако хранителният ви режим не включва много месо или други животински продукти, може би трябва да увеличите приема си на растителен протеин за да избегнете умората. Източниците на протеини, които не са с животински произход, включват ядки, семена и бобови култури. Те са много важни за вегетарианците и веганите, както и за хората на други диети, които ограничават приема на месо.

Подобно на месото, много ядки и семена съдържат хранителни вещества, които могат да ви осигурят повече енергия. Те включват:

- Бадеми: желязо, магнезий, калий

- Амарант: витамин В, магнезий, калий, протеин

- Кашу: магнезий, калий

- Чия: магнезий, калий

- Фъстъци: CoQ10, магнезий

- Тиквени семки: магнезий, калий

- Сусам: CoQ10, желязо, магнезий, калий

- Орехи: желязо, магнезий, калий

Плодове

Плодовете са чудесен източник на витамини и минерали, включително вещества, които помагат на тялото да произвежда енергия. Най- добрият вариант е да консумирате пресни плодове, тъй като при преработка те губят нутриентите си.

- Ябълки: CoQ10, магнезий

- Банани: магнезий, калий

- Боровинки: магнезий, калий

- Фурми: калий

- Годжи Бери: желязо, магнезий

- Лимони: магнезий, калий

- Портокали: CoQ10, магнезий, калий

- Ягоди: CoQ10, магнезий, калий

Освен това, плодовете са богати на естествени захари (въглехидрати), така че те могат да ви доставят както краткотрайна, така и дълготрайна енергия.

Зеленчуци

Зеленчуците съдържат много хранителни вещества които участват в производството на енергия, като някои дори ви осигуряват малко протеин (все пак количествата не са като при месото, млечните продукти, яйцата и ядките). Ето няколко зеленчука, подходящи за справяне с умората:

- Аспержи: магнезий, калий, протеин

- Авокадо: калий, магнезий, протеин

- Броколи: CoQ10, магнезий, калий, протеин

- Моркови: магнезий, калий

- Спанак: желязо, магнезий, калий, протеин

- Сладки картофи: магнезий, калий, протеин

Зърнени храни

Зърнените храни са източник на въглехидрати за бърза енергия. Някои добри избори са:

- Кафяв ориз: желязо, магнезий, калий, протеин

- Овесени ядки: желязо, магнезий, калий, протеин

- Пълнозърнести храни: желязо, магнезий, калий, протеин

- Бял ориз: желязо, магнезий, калий, протеин

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив