100% БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА за всички поръчки

Телефон за поръчка

0897 748 954 (Без допълнителни импулси)

Защо е важна хидратацията през жегите

07/03/2019
от Екип Булгарикус

Ако прекарвате много време навън в горещините, вероятно често чувствате жажда. Това е нормална реакция на организма, на която трябва да обръщате внимание – тялото ви дава сигнал, че има нужда от вода за да се справи с високата температура. В тази статия ще разясним какво означава дехидратацията, какви са нейните симптоми и защо пиенето на достатъчно вода е толкова важно.

Човешкото тяло има нужда от вода за да се справи с жегите

Тялото функционира най-добре при определен температурен диапазон. Ето защо, ако прегреете, имате нужда от бързо охлаждане. Това става, като кръвоносните съдове се разширят за да увеличат притока на кръв към кожата. Това позволява отделянето на излишната топлина. След това започва потенето. Изпаряването на потта охлажда кожата, което от своя страна охлажда цялото тяло. Проблемът обаче е, че прекалено многото потене може да доведе до дехидратация.

Потим се повече когато температурата на околната среда е по-висока, особено ако вършим физическа активност. Пиенето на вода възстановява изгубените течности в организма. Ако не консумирате достатъчно вода, е възможно да се дехидратирате, а комбинацията от висока температура и дехидратация може да бъде опасна.

Признаци за нужда от повече вода

При повечето хора, жаждата е добра индикация за това, че трябва да пият вода. Възможно е да се чувствате жадни още преди дехидратация – устата пресъхва, чувствате се отпаднал и замаян. Друг симптом е намаленото уриниране или тъмен цвят на урината. Може да забележите и че очите ви изглеждат хлътнали и потъмнели. Дори леката дехидратация може да бъде опасна, така че не пренебрегвайте тези симптоми. Това състояние може да намали способността ви да мислите ясно и физическата ви координация.

Препоръки за хидратиране през жегите

  • Запасете се с шише вода и винаги го дръжте близо до вас за да не го забравяте докато работите или тренирате.
  • Изберете чиста вода, независимо дали изворна, минерална или трапезна. Безалкохолните напитки, кафетата и соковете не са средства за хидратиране.
  • Не изпивайте големи количества вода наведнъж, а се стремете да пиете често по малко.
  • Хапвайте свежи плодове и зеленчуци – те също са много богати на вода.

Най-добрият начин да прецените дали сте достатъчно хидратирани е чрез цвета на урината. Ако всичко е наред в организма ви, цветът й трябва да бъде светъл. Освен това, ще уринирате по-често.

Коментари

Няма намерени мнения

Напиши отзив